ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ COMENIUS(1)
" ΣΧΕΔΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ "

ΘΕΜΑ: "Ο τρόπος ζωής μας"

Κατάλογος εγκεκριμένων εταίρων

Α/Α
Σχολείο
Χώρα
Ιδιότητα
1
4Ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας Greece Εταίρος
2
St. James' Primary School United Kingdom Συντονιστής
3
Prince of Wales Primary School United Kingdom Εταίρος
4
Arany Janos Altalanos Hungary Εταίρος
5
Ecole Primaire Jean Moulin France Εταίρος

Παιδαγωγική ομάδα
Σχολική χρονιά 2006 - 2007

Διευθυντής του Σχολείου: Πετράκης Σταύρος
Συντονίστρια: Καρλαύτη Γαρυφαλλιά
Ζάρρα Μαρία
Τρακοσιάρη Άννα
Μπαλτάς Αντώνης
Στρουμπούλη Βάσω

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Διακρατική κινητικότητα
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2006:
1η συνάντηση για το σχέδιo
GREECE (CHALKIDA)
ΕΛΛΑΔΑ (ΧΑΛΚΙΔΑ)

Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας πέτυχε τη συμμετοχή του σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα Σωκράτης - Comenius ως εταίρος, μαζί με τα παρακάτω σχολεία ευρωπαϊκών κρατών
1. St. James' Primary School (Μεγάλη Βρετανία)
2. Prince of Wales Primary School (Μεγάλη Βρετανία)
3. Ecole Primaire Jean Moulin (Γαλλία)
4. Arany Janos Altalanos (Ουγγαρία)
Συντονίστρια του προγράμματος και υπεύθυνη της παιδαγωγικής ομάδας είναι η δασκάλα της Ε2 τάξης Καρλαύτη Γαρυφαλλιά και συμμετέχουν ο διευθυντής του σχολείου Πετράκης Σταύρος, ο υποδιευθυντής Μπαλτάς Αντώνης, και οι δασκάλες Ζάρρα Μαρία, Τρακοσιάρη Άννα και Στρουμπούλη Βασιλική
Στο πλαίσιο των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων του προγράμματος "Ο τρόπος ζωής μας", η σχολική κοινότητα υποδέχθηκε στη Χαλκίδα αντιπροσωπεία εκπαιδευτικών (συνολικά οκτώ άτομα) από τα τέσσερα εταιρικά σχολεία, το Σάββατο 2 Δεκέμβρη 2006.
Την Κυριακή 3 Δεκέμβρη πραγματοποιήθηκε επίσκεψη - ξενάγηση των επισκεπτών στην Ακρόπολη και στη συνέχεια επίσκεψη στο Μοναστηράκι και την Πλάκα. Στην επίσκεψη συμμετείχε και μικρός αριθμός γονέων και μαθητών.
Τη Δευτέρα 4 Δεκέμβρη οι ξένοι εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν το 4ο Δημοτικό σχολείο προκειμένου να γνωρίσουν το χώρο και να πάρουν πληροφορίες για τη λειτουργία του. Στην αίθουσα εκδηλώσεων τους υποδέχτηκαν οι μαθητές του σχολείου παρουσιάζοντας μουσικοχορευτικά δρώμενα, καθώς και τα αφιερώματα στις τρεις χώρες (Μεγ. Βρετανία, Γαλλία, Ουγγαρία) που είχαν ετοιμάσει. Επίσης επισκέφτηκαν τις αίθουσες διδασκαλίας προκειμένου να αποκτήσουν εικόνα του τρόπου εργασίας στο ελληνικό σχολείο.
Τις επόμενες ημέρες πραγματοποιήθηκαν κοινές συνεδριάσεις της παιδαγωγικής ομάδας του σχολείου, με τους ξένους εκπαιδευτικούς προκειμένου να συντονιστούν οι δράσεις και να επανακαθοριστούν οι στόχοι του προγράμματος καθώς και επισκέψεις γνωριμίας- ξεναγήσεις σε χώρους της πόλης με ιστορικό, λαογραφικό, πολιτιστικό ενδιαφέρον.



ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Διακρατική κινητικότητα
Μάρτιος 2007:
2η συνάντηση για το σχέδιo
FRANCE (PARIS)
ΓΑΛΛΙΑ (ΠΑΡΙΣΙ)

Η δεύτερη συνάντηση των εταιρικών σχολείων, έγινε από 21 έως 27 Μαρτίου στο Παρίσι. Η αποστολή του 4ου Δημοτικού Σχολείου αποτελείτο από το διευθυντή του σχολείου Σταύρο Πετράκη, τη συντονίστρια του προγράμματος και υπεύθυνη της παιδαγωγικής ομάδας, Λία Καρλαύτη και τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας, Μαρία Ζάρρα, Άννα Τρακοσιάρη και Βασίλη Θεμελή.
Οι εμπειρίες που αποκτήθηκαν από την τριήμερη παραμονή και παρακολούθηση του ημερήσιου προγράμματος του Δημοτικού σχολείου και του Νηπιαγωγείου στη Γαλλία, ήταν πρωτόγνωρες και πολύτιμες. Οι δυνατότητες επιλογής του βιβλίου του μαθητή από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό που το διδάσκει, η τρίχρονη προσχολική αγωγή, οι αποκεντρωμένες εκπαιδευτικές λειτουργίες οι οποίες δίνουν στις σχολικές κοινότητες τη δυνατότητα διαχείρισης των τοπικών ιδιαιτεροτήτων, είναι διαδικασίες που υπό προϋποθέσεις μπορούν να βρουν θέση και στο ελληνικό σχολείο.
Το εκπαιδευτικό υλικό το οποίο έχει παραχθεί από το κάθε σχολείο (dvd με σχολικές δραστηριότητες, βιβλίο παραδοσιακών συνταγών κλπ), αποτελεί πολύτιμο προϊόν ευαισθητοποίησης των μαθητών και γνωριμίας με το νέο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, στο οποίο ζούμε και στο οποίο πρέπει να κυριαρχούν αξίες όπως αλληλεγγύη, συνύπαρξη, σεβασμός της παράδοσης αλλά και της διαφορετικότητας.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Διακρατική κινητικότητα
Μάιος 2007:
3η συνάντηση για το σχέδιo
HUNGARY (DEBRECEN)
ΟΥΓΓΑΡΙΑ (ΝΤΕΜΠΡΕΤΣΕΝ)

Η τρίτη συνάντηση των εταιρικών σχολείων, έγινε από 18 έως 24 Μαΐου στην Ουγγαρία και συγκεκριμένα στην κωμόπολη Ebes, λίγα χιλιόμετρα από τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ουγγαρίας, το Ντέμπρετσεν.
Η αποστολή του 4ου Δημοτικού Σχολείου αποτελείτο από το διευθυντή του σχολείου Σταύρο Πετράκη, τη συντονίστρια του προγράμματος και υπεύθυνη της παιδαγωγικής ομάδας, Λία Καρλαύτη και τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας, Μαρία Ζάρρα, Άννα Τρακοσιάρη.
Η διδασκαλία μέσα από κύκλους μαθημάτων, τους οποίους αναλάμβανε διαφορετικός δάσκαλος (π.χ. ουγγρική γλώσσα, μαθηματικά κλπ), ο οποίος αποκτούσε ειδίκευση, η ιδιαίτερη έμφαση στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας (αγγλικά) και η υλοποίηση της προσχολικής αγωγής μέσα από τρίχρονη παρουσία των παιδιών μέσα σε μεγάλες σχολικές κοινότητες, είναι σημεία με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα οποία θα μπορούσαν να δοκιμαστούν και στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Οι εντυπώσεις από τη διοργάνωση των δραστηριοτήτων από το σχολείο υποδοχής, τη φιλοξενία και τις ομορφιές της περιοχής, ήταν άριστες.